neděle 15. ledna 2012

Několik důvodů, proč mít rád ten obchůdek na Hradčanský

Pamatuju si, jak mi před nevimkolika lety, když se teprv otevíraly kytary.cz, hrozně moc lidí nezávisle na sobě vehementně tvrdilo, že Alexim je nejhorší a nejdražší obchod s kytarama. Navíc ještě s tím nejnepříjemnějším personálem. Byl to prostě ten zapadlej malej obchůdek s jenom pár hrozně drahejma a "debilníma" kytarama (tenkrát mi mohlo bejt asi tak patnáct-šestnáct a byl jsem přesvědčenej, že "alternativní metal" je ta jediná cesta a snil jsem o tom, že si jednou koupim Jackson s Floyd Rosem nebo ESPčko... což je představa, ze který je mi teď spíš hodně na zvracení), kde se nedalo sehnat nic, co jste zrovna potřebovali, jako třeba nová hokejka s flitrovým lakem nebo nějakej distortion, kterej dokázal věrohodně napodobit prskání znepokojenýho včelínu. Tenkrát to byly prostě ty zlatý časy, kdy čím víc mělo něco šlapadel, knoflíků, repráků, přepínačů... tím lepší to přece muselo bejt.


Vtipný je, že se od tý doby v Aleximu vlastně nic moc nezměnilo. Maj tam pořád ten divnej a "drahej" výběr věcí, který většina dnešních (místních) kytaristů nevyužije. Třeba je to jedinej obchod u nás, kterej má v sortimentu Nash Guitars...  NASH GUITARS!!! Nekecám. Fakt! Fakt tam visej!



A když už jsme zase u těch Telat a shodou okolností i u toho Aleximu, maj tam ještě jednu velmi příjemnou věc... kytaráře (kterej staví mimo jiné třeba tohle, což mi taky už nejakou tu dobu nedá spát...). Ono to teda není samo o sobě nic ohromujícího, ale on ten pán kromě všeho toho opravování, vyšperkovávání a stavění dělá ještě jednu takvou serepetičku... Ručně dělaný kompenzovaný kameny na Telecastery a to ještě ke všemu za naprosto bezkonkurenční cenu blbejch šesti stovek.


Což je oproti jakejmkoliv sebe-vyhlášenějším Callahamům fakt luxus, kterej se u nás jinde bude shánět asi těžko (pokud se teď ale mýlím, budu moc rád, když mě někdo poučí). 

Další nenápadný tajemství Aleximu jsou krky z Hořovic, dělaný pro americkou firmu WD MUSIC, které jsou u nich k dostání v obchodě (a samozřejmě i na objednávku, dle vámi daných základních parametrů) rámcově za srandovní 2000,-. Tady ovšem nelze opomenout jednu nesrovnalost, a to, že ten honey vintage tint je moc tmavej a sytej orpoti tomu, jak by to "mělo" vypadat. Což ovšem docela dobře vyrovnává fakt, že jsou ty krky celkem příjemně tlustý a v poměru k ceně absurdně kvalitní. Není to prostě žádnej Modern C profil, co vám zmizí v dlani.

Nakonec ještě třeba zmínit, že Alexim je asi jedinej obchod u nás, kterej znám, co má skladem věci jako knoby, kobyly, srážeče strun, pickguardy, i neříznutej materiál na pickguardy (!!!) ve strarym fenderáckym odstínu želvoviny. Kromě jiného...

255,- za materiál na jeden pickguard. Vejde se i Stratovskej.

Jo! A jak jsem na začátku psal, že se tradovalo, jak jsou tam nepříjemný, tak to je samozřejmě taky fakt über-kec. Já osobně mám nejradší takovýho toho nahladko ostříhanýho basáka, protože ten se pokaždý tváří fakt trpělivě, jakože má opravdu pochopení pro to, že na tu dvanáctistrunku od Lee Hookera ani na toho Nashe nemám a vždycky, když potřebuju něco, co zrovna není skladem, tak jenom tak s klidem pronese: "Tak to buď můžem objednat nebo vyrobit." 



Žádné komentáře:

Okomentovat